Mercedes G63

4,0 AMG aut.  · 5 dørs
4.550.000 uden afgift
4.550.000 uden afgift

Beskrivelse af bilen

BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN" 900 hk/1500 NM

Verdens mest kraftfulde tolv-cylindrede off-roader kommer igen fra BRABUS! BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN" fejrede sin verdenspremiere på IAA 2019 i Frankfurt am Main og kan nu bestilles. Den nye superbil vil blive bygget i en begrænset serie på kun ti køretøjer.
Femten år efter præsentationen af den første BRABUS G V12 på Geneve Motor Show 2004, har ingeniørerne hos BRABUS igen implanteret en højtydende bi-turbo V12 motor i motorrummet på Mercedes G-klassen. Omend denne gang i den nuværende W 463A modelserie.

Motoren på hele 6,3-liter producerer en effekt på 900 hk og et drejningsmoment på 1.500 NM og er parret med et ni-trins automatgear og firehjulstræk. Det giver den nye superbil en køreegenskaber på vejen, der er unikke for en off-roader, der vejer ikke mindre end 2.660 kg. Med en 0 til 100 km/t-tid på kun 3,8 sekunder og en elektronisk begrænset tophastighed på 280 km/t, er BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN" den hurtigste bil i denne modelserie, der nogensinde er bygget.

Selvfølgelig fascinerer den nye højtydende off-roader ikke kun med sin enorme effekt og med de ekstraordinære køreegenskaber for et køretøj af denne kategori. Bilens karrosseri er forbedret med det spektakulære BRABUS WIDESTAR widebody-kit, som skaber plads til BRABUS "PLATINUM EDITION" hi-tech smedede alufælge med en diameter på 23” eller de nye 24”. Den elektronisk justerbare BRABUS Dynamic Ride Control affjedring giver en ideel kombination af fremragende kørekvalitet og sikker adræt håndtering.

En eksklusiv BRABUS læderkabine afrunder de luksuriøse detaljer i BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN".


POWER & LYD. EKSPLOSIV EFFEKTLEVERING

Før den tolvcylindrede motor, som normalt er at finde i Mercedes S 600 L med en standardeffekt på 530 hk, blev monteret i motorrummet på den nuværende G-klasse, blev den grundigt revideret på vores hi-tech BRABUS værksted ved hjælp af top-of-the-art bearbejdningsudstyr. Installationen af en særlig BRABUS krumtapaksel med længere slag og kombinationen af større cylinderboringer, matchende smedede stempler og særlige præcisionsafbalancerede plejlstænger resulterer i en volumenforøgelse fra 6,0 til 6,3 liter.

Ændringer i motorens perifere enheder spiller også en stor rolle med den enorme effekt. De to standardturboer erstattes af turboer med større kompressorenhed og modificerede udstødningsmanifolder, som giver et højere ladetryk end standardkomponenterne. Konverteringen omfatter downpipes med en diameter på 80 millimeter, free flow-metalkatalysatore og et BRABUS højtydende udstødningssystem i rustfri stål med aktivt styrede klapper. Takket være den integrerede lydstyring kan føreren vælge mellem en dyb V12-udstødningslyd i 'Sport'-indstillingen og den diskrete lyd i "Coming Home"-indstillingen. Udstødningssystemet i rustfri stål er også en visuel godbid. De to sortforkromede udstødningsrør foran baghjulene på hver side tilføjer også nogle visuelt spændende højdepunkter.

Lige så vigtigt er en optimal lufttilførsel til motoren. Til dette formål udviklede BRABUS' ingeniører BRABUS 900-indsugningsmodulet. Den nye indsugningsmanifold omfatter en særlig luftfilterboks med større tværsnit og specielle filtre samt "Gold Heat Reflection"-kappen for at sænke temperaturen.

Den omprogrammerede motorelektronik med særlig kortlægning til indsprøjtning og tænding samt en modificeret ladetrykskontrol koordinerer den perfekte interaktion af de højtydende komponenter og på denne måde give high-end motoren en unik kombination af eksplosiv effektudvikling og den velkendte behagelige motorgang, der kendes fra en V12-motor. Teknologipartner MOTUL leverer hi-tech smøremidler til hele drivaggregatet.

Som et resultat af det omfattende arbejde leverer BRABUS 900 6,3 V12 Biturbo-motoren enestående effekttal: Den maksimale ydelse på 900 hk er til rådighed allerede ved 5.500 o/min. Endnu mere fænomenalt er det højeste drejningsmoment på 1.500 NM ved 4.200 o/min. Drejningsmomentet er dog elektronisk begrænset til 1.200 NM.

Effekten sendes til alle fire hjul med et 9-trins automatgear, som kan skiftes endnu mere præcist med BRABUS RACE paddle shifters på rattet.

Køretøjets ydeevne taler for sig selv: Fra stilstand, skyder BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN" til 100 km/t på bare 3,8 sekunder. Tophastigheden er elektronisk begrænset til 280 km/t. Derfor er den nye superbil også udstyret med et BRABUS speedometer med 300 km/t-skala.

En bredere sporvidde optimerer køreegenskaber og -sikkerhed ved disse hastigheder, og derfor er den nye superbil udstyret med det spændende BRABUS WIDESTAR widebody-kit. Den stringent designede skærmforøgere tilføjer ti centimeter til bredden af karrosseriet og giver dermed masser af plads til massive smedede hjul med diametre på enten 23” eller 24”.

Karrosseriets BRABUS-modifikationer fascinerer også foran og bagpå, hvor det præcist overgår til WIDESTAR-skærmene. Den forreste kofanger er udstyret med store luftindtag for at give motoren, kølerne og bremserne med den nødvendige tilførsel af frisk luft. Det stilede bundskjold på denne superbil er lavet af ægte kulfiber.

De ekstra LED-lys under luftindtagene på siden, som også er lavet af kulfiber, bidrager til det dynamiske udseende og optimerer samtidig den aktive sikkerhed. Motorhjelmen har fået en opsigtsvækkende opgradering med en carbon-indsats med to integrerede ”power-buler”. Dette skaber også plads til den store V12. BRABUS Branding-pakken med oplyst BRABUS-logo til kølergitteret med carbon-ramme og ekstra skilte på bagenden og siderne af off-roaderen afslører oprindelsen af denne unikke firehjulstrækker-superbil.

BRABUS tagvinge med kulfiber-detaljer giver bilens bagende et endnu mere spændende udseende. BRABUS bagkofangeren med et stilet bundskjold, der ligesom rammen om de to bageste luftindtag er fremstillet af kulfiber, skaber en homogen overgang til WIDESTAR skærmforøgerne, der ligesom de forreste luftindtag er lavet i kulfiber for at sikre et sporty udseende. Desuden blev alle krom-dele på bilen malet i køretøjets farve. Kulfiber dækker sidespejlene for at afrunde det sporty BRABUS look.


HJUL & CHASSIS. HIGHTECH I STØRRELSE XL

BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN" præsenterede endnu en verdensnyhed på udstillingen IAA 2019 i Frankfurt; den nye BRABUS Monoblock "PLATINUM EDITION" Z alufælg med en diameter på 24 tommer udviklet specielt til Mercedes G-klasse. Som et resultat af at blive produceret ved hjælp af hi-tech smedning-teknologi, tilbyder disse ti-eger alufælge en fremragende kombination af letvægtskonstruktion og maksimal styrke. BRABUS WIDESTAR widebody-kittet bruger hjul, der er 10 tommer brede foran, monteret med dækstørrelsen 295/30 R 24. Bagpå køres på hjul i størrelsen 12Jx24” med 355/25 R 24 dæk.

Alternativt kan BRABUS G V12 900 også bestilles med BRABUS Monoblock Y "PLATINUM EDITION" smedede alufælge i størrelsen 10Jx23” foran og 12Jx23” bagpå, som monteres med højtydende dæk fra teknologipartneren CONTINENTAL i størrelserne 295/35 ZR 23 og 335/30 ZR 23.

For en perfekt kombination af høj kørekvalitet og sikker, sporty handling er BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN" udstyret med den innovative Ride Control-undervogn, hvis dæmpning er skræddersyet specifikt til akseltrykket fra den tolvcylindrede motor. Den er forbundet til den standardmonterede DYNAMIC SELECT affjedringscontroller i kabinen, som gør det muligt at skifte imellem forskellige opsætninger til affjedrings-, 4-hjulstræk-, styre- og hjælpesystemerne. Desuden kan affjedringens kørehøjde justeres.


INTERIØR: INDIVIDUELLE HÅNDLAVEDE MESTERVÆRKER

Virksomhedens polstringsværksted har skabt en eksklusiv håndsyet BRABUS læderkabine til BRABUS G V12 900 "ONE OF TEN". Pladen med "ONE OF TEN" i kabinen dokumenter at dette er en stærkt begrænset udgave af denne high-end off-roader. Valget af en kombination af porcelæn og sadelbrunt læder, som er fremhævet med orange kanter, tilføjer en markant kontrast til det sorte ydre. Hertil kommer, at de midterste dele af sæderne, som har muslinge-formede syninger og perforeringer er lavet med stor nøjagtighed og kombineres med stof af samme orange nuance. Handskerummet og opbevaringsrummet i midterkonsollen var ligeledes foret med orange læder. Loftsbeklædningen er lavet af Alcantara. Den integrerer også en konsol med tre analoge målere til de bageste passagerer, der giver oplysninger om hastighed, udetemperatur og tid.

Yderligere slående træk i kabinen er BRABUS aluminium pedaler og låsestifter samt indstigningspaneler i carbon med oplyst BRABUS-logo.

For at lette adgangen til bagsædet udviklede BRABUS en modifikation, som gør det muligt at åbne bagdørene yderligere, næsten i en vinkel på 90 grader i forhold til køretøjets karrosseri. Dette giver selv høje passagerer mulighed for at komme ind og ud mere komfortabelt.


Find yderligere information på https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-gv12-900.html


DESIGN & EKSTERIØR

BRABUS WIDESTAR bestående af:
Frontspoiler med designelement, bagskørt med design element, forreste og bageste skærmforøgere med integreret LED-belysning
BRABUS kulfiber add-ons til WIDESTAR skærmforøgere
BRABUS kulfiber add-ons med LED-kørelys til WIDESTAR frontspoiler
BRABUS bundskjold for og bag i kulfiber
BRABUS designelement på motorhjelm i blank kulfiber
BRABUS Brand-pakke udvendigt
BRABUS oplyst kølergitter-logo
BRABUS dobbelt-B indsats til kølergitter
BRABUS Powerdome i blank kulfiber
BRABUS ramme til kølergitter i blank kulfiber
BRABUS spejlkapsler i blank kulfiber
BRABUS bagdørdæksel i blank kulfiber (reservehjul fjernes)
BRABUS specialmaling af forskellige udvendige krom- og plastdele i bilfarve

POWER & LYD

PowerXtra (Powerboost)
BRABUS ROCKET 900 V12 biturbo motor
Motorombytning med udvidelse af slagvolumen til 6,3 liter bestående af:
- Den faste sleben og fint afbalanceret speciel krumtapakslen med slag 90,00 mm
- 12 fra den fulde sleben særlige forbindelsesstang
- 12 smedede stempler til boring 83,00 mm og tilpasset kompressionshøjde
- Forstærkede flerlagsstål (MLS) cylinderhovedpakninger til 83,00 mm boring
- 2x BRABUS særlige turbolader med større kompressorenhed og større turbine herunder modificerede udstødningsmanifolds
- Down Pipe Ø 80 mm
- Modtrykssænkning med BRABUS metalkatalysatorsystem
- BRABUS "Gold Heat Reflection" varmeafvisende skjold til luftfilterhus
- Særlig BRABUS- motorstyringsenhed
BRABUS indtag modul 900 bestående af:
- Luftfilterhus med forstørret indsugningstværsnit
BRABUS sportsudstødningssystem med aktivt kontrollerede klapper for styring af lyd
BRABUS Start/Stop-hukommelse

HJUL & CHASSIS

Hjul:
BRABUS Monoblock Z lette smedede alufælge "Platinum Edition"
10,0 J x 24” H2, dækdimension: 295/30 R 24
12,0 J x 24” H2, dækdimension: 355/25 R 24
Alternativt;
BRABUS Monoblock Y alufælge "Platinum Edition"
10,0 J x 23” H2, dækdimension: 295/35 R 23
12,0 J x 23” H2, dækdimension: 335/30 R 23

Bremser:
BRABUS bremser

Undervogn:
BRABUS ”Dynamic Ride Control” gevind-undervogn med mekanisk højdejustering

INTERIØR

BRABUS læderkabine
Hver superbil skræddersys efter dine præferencer. Kontakt os venligst for at sammensætte din personlige konfiguration.
Til illustrative formål på denne superbil:
Farve: Porcelæn/Cognac med specielle syninger og speciel perforering
Effekt farve + kanter i speciel farve (orange)
Interiør-dele i piano-sort højglans malet sorte
BRABUS Carbon-pakke interiør
BRABUS ”Hidden Delight” interiør-pakke
Centerkonsol inkl. armlæn i læder
BRABUS ”Accessories” interiør-pakke
BRABUS carbon indstigningspaneler med RYB-LED-teknologi
BRABUS carbon ”Shift Paddles” bag rattet
BRABUS aluminium-pedal
BRABUS dørlåsestifter
BRABUS ”Easy Entry” (dørbeslag med en åbningsvinkel på 90 grader)
BRABUS Business- og Multimedieudstyr
BRABUS ekstrainstrumenter monteret i loftsbeklædningen bag
BRABUS speedometer 300 km/t


YDEEVNE OG BRÆNDSTOFØKONOMI

TEKNISKE DATA*
Motorstørrelse: 6.233 cm3
Effekt: 900 hk
Drejningsmoment: 1.500** NM
0-100 km/t: 3,8 sek.
Tophastighed: 280 km/t (elektronisk begrænset)

BRÆNDSTOFØKONOMI*
Bykørsel: 3,8 km/l
Motorvejskørsel: 6,8 km/l
Blandet kørsel: 5,3 km/l
CO2-udledning: 433 g/km

* Alle angivne værdier for brændstoføkonomi er omtrentlige værdier. De afhænger af køretøjsspecifikke detaljer såsom køretøjsmodellen, udstyr, bremsevægt, slutdrevsforhold, dæk/hjulkombination, transmissionsdesign og aerodynamisk udstyr i det enkelte køretøj. Oplysninger om effektforøgelser er gennemsnitsværdier. Afvigelser på +/- 5% er mulige som følge af testbetingelser. Nærmere oplysninger om den samlede effekt af fabriksmotorer, der er modificeret, er baseret på fabrikantens specifikationer i køretøjets angivelse, som deraf kan afvige med +/- 5 %. BRABUS påtager sig intet ansvar for reducerede effektudviklinger på produktioner af fabriksmotorer, der afviger fra dette. Med forbehold for tekniske ændringer uden varsel. De angivne tal blev fastsat efter den foreskrevne målemetode (direktiv 80/1268/EØF i den aktuelt gyldige udgave). Tallene henviser ikke til et enkelt køretøj og er ikke en del af tilbuddet, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige køretøjsmodeller.
** Drejningsmomentet er elektronisk begrænset til 1.200 NM.


OM MOTORPOWER

MotorPower sælger først og fremmest køreglæde! Vi samarbejder med verdens absolut førende leverandører, og kan fra tid til anden tilbyde en af disses helt særlige demo-biler til vores kunder.
Vi kan tilbyde disse biler på en leasingaftale. MotorPowers founder, Jesper Bacher, har en baggrund som revisor og sidenhen som økonomidirektør, blandt andet i en af Danmarks største kæder af bilforhandlere med speciale i leasing, hvor han gennem flere år fungerede som direktør for forretningsudvikling og økonomi. Her arbejdede han for selve leasingselskabet og udviklede kædens franchise-koncept. Her fandt han bilforhandlere, der havde potentiale til at blive franchisetagere og uddannede deres personale i leasing.

MotorPowers søsterselskab MotorPower Leasing arbejder udelukkende med leasing af premiumbiler fra blandt andet Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volvo og Porsche. Vi har et af Danmarks stærkeste leasingselskaber i ryggen, således at vi sikrer vores kunder det absolut bedste leasingprodukt til finansiering af deres bil, uanset om behovet måtte være privatleasing, erhvervsleasing, splitleasing eller sæsonleasing.
Med baggrund i kundens specifikke behov, vælger vi sammen den optimale løsning, og vi fortæller alt dét, som andre leasingselskaber fortier, således at du ved præcis hvordan din leasingaftale er sammensat.


DET MED SMÅT

Denne kan erhverves af den seriøse køber for kr. 4.550.000 ekskl. moms og registreringsafgift og ekskl. eventuelle tillæg for særligt udstyr. Bilen kan ikke købes med fuld afgift.
Køber kan selv vælge bilens farve blandt standardbilens farveudvalg eller helt sin egen farve mod merpris.
Ved bestilling opkræves depositum på kr. 400.000 ekskl. moms. Reservation af først gældende ved MotorPower Leasings modtagelse af depositummet.

Vi tager forbehold for tastefejl.


*Forbehold for indtastnings og beregningsfejl.

Specifikationer

Km.0
BrændstofBenzin
FarveSort
Modelår2020
Km. pr. liter8,4 
MærkeMercedes
TypePersonvogn
Motor4,0
Antal døre5
Antal gear9
Gear typeAutomatgear
Volume3.982
HK585
Cylindere8
Ventiler32
Transmission 4-hjulstræk
Tank100 l
0-100 km/t.4,5 sek
Topfart220 km/t
Vægt2.460 kg
Airbags7
Totalvægt3.200 kg
Længde487 cm
Bredde193 cm
Højde197 cm

MotorPower Leasing er en del af MotorPower

MotorPower Leasing er en del af MotorPower, som er eneste udbyder af motoroptimering af premiumbiler på det danske marked. Begge virksomheder er bygget op omkring et eksklusivt samarbejde med internationale virksomheder som Brabus, Techart, m.fl.

Mere om Motorpower

Cookies-, GDPR- og privatlivspolitik

Hos os benytter vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside.
Derudover anvender vi cookies til at understøtte markedsføringen af vores services.

Ved at trykke ”Ok, forstået” eller klikke videre på siden accepterer du vores brug af cookies.

Ved at trykke ”Nej tak” vil vi ikke benytte cookies men vær opmærksom på, at det kan påvirke din brugeroplevelse.